Rijden in een parkeergarage kan een uitdaging zijn

19 november 2020

Schade aan objecten in uw parkeergarage? De herstelkosten zijn verhaalbaar!

Blijf niet met de herstelkosten zitten

Nederland telt ongeveer 8,5 miljoen auto’s. Het merendeel van de tijd, zo’n negentig procent, staan ze stil. Het stilstaan gebeurt niet altijd op dezelfde locatie. Ze rijden naar meerdere bestemmingen, zoals naar huis, kantoor en stadscentra. Om al deze auto’s overal te kunnen huisvesten, zijn ongeveer 18 miljoen parkeerplekken benodigd.

Het huidige parkeeraanbod bestaat uit parkeerplaatsen aan straten, bovengrondse en ondergrondse parkeergarages en parkeerterreinen. Het overgrote deel van de (moderne) parkeergarages en -terreinen zijn voorzien van diverse kostbare objecten. Denk aan intercomzuilen, informatieborden, parkeerautomaten, oplaadpalen, parkeerbeugels en parkeergeleiders.

De auto parkeren kan een uitdaging zijn

Voor automobilisten kunnen deze objecten een behoorlijke uitdaging vormen. Bijvoorbeeld bij het oprijden van een inrit van een ondergrondse parkeergarage, tijdens het inparkeren in een krap parkeervak direct naast een betaalautomaat of bij het verlaten van een parkeerterrein. Moderne automodellen zijn in de loop der jaren breder, hoger en langer geworden. Dit kan tot erg lastige situaties leiden in krappere parkeerruimten. Voorzichtigheid is geboden, maar soms gaat het toch mis en wordt er een object aangereden.

Veel voorkomende incidenten zijn:

  • Incorrect gebruik van een slagboom
  • Aanrijden van een speedgate
  • Omverrijden van een betaalautomaat
  • Lekken van motorolie als gevolg van een aanrijding

Voorkom onnodige kosten

Om de veiligheid en aantrekkelijkheid te garanderen, is het van belang dat beschadigde objecten snel hersteld of gerepareerd worden. Zo kunnen bezoekers altijd zorgeloos parkeren. In veel gevallen hoeft u als parkeerdienstverlener of gemeente niet zelf op te draaien voor de herstelkosten. De schade is namelijk vaak verhaalbaar op de veroorzaker.

Wij verhalen diverse schadesoorten, zoals schade aan slagbomen, roldeuren, speedgates, infoborden, intercomzuilen, betaalautomaten, e-laadpalen en verontreinigingsincidenten.

De voordelen van NODR:

  • Totale ontzorging
  • 100% digitaal
  • Mobiel schade melden
  • Direct inzicht in online dossier
  • Deskundige hulp altijd dichtbij
  • Géén contractuele verplichting
  • Nagenoeg budgetneutraal

Meer informatie
Wilt u meer weten over onze services op gebied van schades aan objecten op parkeerterreinen en in parkeergarages? Neem dan contact op met Jacquelien Kok-Swartjes.

Download de NODR leaflet parkeerbedrijven